Skoči na sadržaj
Почетна » Blog » 10. Ciklobač

10. Ciklobač

Da pođem i dođem na Ciklobač odlučio sam još prošle godine kada sam ovu biciklijadu promašio za jedan dan (pogledati: https://biking.rs/bac-stariji-od-beca/). Dovoljna će biti i ova fotografija. U Baču sam bio 24. juna prethodne godine, a Ciklobač je bio 25. juna, ali nisam mogao da se zadržavam pošto su naredne tačke zadržavanja (prenoćišta) već unapred precizirane. Sačekao sam godinu dana i evo me tj. tačnije evo nas na 10. Ciklobač-u. Na biciklijadu je rado pristala da sa mnom pođe i Nevena. S obzirom na udaljenost rešili smo da prethodni dan dođemo do Bača. Prespavaćemo u Selenči i priključiti se zajedničkoj vožnji od Bača do jezera Provala.

Bač i Selenča

Sve o lepotama Bača već sam opisao u navedenom (https://biking.rs/bac-stariji-od-beca/) prilogu, a Nevena i ja prvo smo krenuli da ručamo. Na osnovu mog iskustva pošli smo na Čardu Ranč, ali nismo imali sreće. Vlasnici su po rečima jednog ribara „otišli u goste“. Nastavili smo u Bačko Novo Selo, citiram sebe „u kojem sam uživao 2019. godine (fotografije i tekst na: https://biking.rs/eurovelo-6-bogojevo-backo-novo-selo/). U hotelu na obali Dunava bili su spremni da nas posluže, uz napomenu da je u glavnoj sali „proslava neke firme“. Proslava je bila na vrhuncu, „što smo pojeli, pojeli smo…što smo popili, popili smo, a sad da se zabavimo“. Ručali smo uz živu muziku, pesme koje vas teraju da zaplešete, sa koleginicom, a ako treba i sa kolegom, „samo nek’ je veselo“.

Vratismo se u Bač, obišli smo tvrđavu i ostale znamenitosti i požurili u smeštaj u Selenči, pošto se spremala oluja. I pored kiše koja je sad već pljuštala morali smo da svratimo u prodavnicu i snabdemo se vodom, pošto je ista u Selenči, žuta, neprijatnog mirisa (da ne kažem da smrdi)…

Ciklobač

10. Ciklobač

Ciklobač organizuje Turistička organizacija opštine Bač, zaposleni se ozbiljno trude da ovu, ali i druge manifestacije najave u medijima i ovde je jedan detalj posebno privukao moju pažnju. Kako je za učešće neophodna blagovremena najava, tako sam ja prijavio naše. Usledile su najave na medijima i u npr. ovom prilogu, u nabrajanju posetilaca, prvo je Vršac, a potom slede Sombor, Novi Sad…

Smešteni smo bili u odličnom Business Club Selenča i nekako opušten pustio sam Nevenu da duže spava i … sve u svemu na Ciklobač smo stigli prilično knap. Realno, zakasnili smo na obilazak znamenitosti u selu, ali priključili smo se biciklistima na putu ka jezeru Provala. Zahvaljujući kašnjenju snimio sam i prolazak čitave grupe (oko 150) biciklista.

Vožnja bicikala „za pet“

Odlično obezbeđenje, prilagođena brzina, zanimljivo okruženje i zaista lepa vožnja do jezera Provala. Usledila je podela priznanja učesnicima (najmlađi, najstariji i td.). Ko je želeo mogao je da nastavi isto tako dobro organizovanu vožnju do Bačkog Novog Sela gde je bio organizovan zajednički ručak. Prvobitna namera nam nije bila da nastavljamo, ali kako smo se lepo osećali rešili smo da krenemo dalje. Kroz selo Vajska, njive i pored čarde u kojoj nismo uspeli juče da ručamo stižemo do nasipa tj. bente uz Dunav. Postajalo je sve toplije (ovaj jun je samo uvod u vrelo leto koje sledi), stigosmo na cilj.

Vojnički pasulj iz ogromnog lonca, kupus salata i hleb… nisam bio siguran koliko će se ovo svideti Neveni, ali… Kada me je pitala „hoćeš ti još“ i otišla po „repete“ bio sam ne malo iznenađen, ali još više oduševljen!

Bilo je dovoljno i sokova, vode, piva. Ozbiljna i odlična organizacija. Polako, odvezosmo se nazad do Bača. Bicikle smo vratili na krov Pande i baš zadovoljni (pomalo i umorni) krenuli put Beograda tj. Vršca. Vozili smo 54 kilometara po prilično toplom danu, ali Cikobač je zaista bio vožnja „za pet“.

Par komentara uz fotografije. Testo sa makom je bilo pravo oduševljenje za mene u navedenom biznis klubu (Nevena je odabrala obične palačinke). Puna sala u Bačkom Novom Selu u kojem se jede pasulj na „repete“ dovoljno govori o atmosferi koja je vladala ovog toplog junskog dana.

Još jedna zanimljivost je da sam proletos posetio Padinu (https://biking.rs/doline-kod-padine-specijalni-rezervat-prirode/) u kojoj živi 99% Slovaka, a sada sam bio i u Selenči sa 90% isto tako, Slovaka. Selenča je poput Padine isto tako lepo uređena, čista i pravo je zadovoljstvo posetiti je.