Kovačica i izlet do Debeljače

Mali info o tome kako nastaje priča „Kovačica i izlet do Debeljače“, ali i neke druge. U junu putovao sam konsultujući i prateći u izvesnoj meri uputstva sa SremBike, sada sam bio inspirisan projektom Eko Tamiš – New tourist product.

Sajt je opremljen odličnim mapama, brošurama i informacijama koje bi trebalo da privuku bicikliste, pešake, veslače, ribolovce, posmatrače ptica… turiste. Na adresi http://eco-tamis.com/wp-content/uploads/2018/MAP-STUDY-03-kompresovano.pdf je odlično urađena studija na ovu temu. Mene su definitivno privukli. Ovo pišem pošto juče ne napisah ni reči o Kovačici – metropoli naivne umetnosti.

U kući u kojoj sam bio smešten bilo je dosta promo materijala o Kovačici i okolini. Čitajući ih i uživajući u doručku (lepnike – objasniću kasnije) u velikom banatskom dvorištu, uz ambar i vinograd, rešio sam da još jedan dan provedem u Kovačici i realizujem izlet do Debeljače.

Juče sam ručao u veoma lepom restoranu, tj. bašti istog i između ostalog, probao navedene lepnike sa sirom. Zapravo su u pitanju mekike, uštipke ili langoši, kako ih sve već nazivaju, a novitet (za mene) je da ih ovde prave i sa kupusom (što nisam imao hrabrosti da probam). Za doručak sam predvideo da jedem prazne uz odgovarajući namaz pa sam ih zamolio da mi pripreme i dve za poneti. Veliko je bilo moje iznenađenje kada sam shvatio da su po difoltu uz lepnike spakovali i tri dobra čena belog luka… a planirao sam (čak i pojeo) uz eurokrem.

Dogovorio sam se sa vlasnicima kuće da ostanem još jedan dan, obiđem Muzej naivne umetnosti, odvezem se do Debeljače…

Nisam propustio da posetim lokalnu pijacu, a zatim sam se prebacio na umetnost.

Subota je, muzej radi, osim mene tu je još desetak posetilaca. Pored muzeja je nešto nalik zanatskom centru, a zanat je umetnost. To su radnjice – lokali u kojima su izložene slike, a u nekima su prisutni i sami umetnici/umetnice ispred štafelaja. Veoma lepo, funkcionalno, mada malo zapušteno, ali… Inače je Kovačica skladno uređena, čista i gotovo sva mesta na ovom potezu su stvarno OK.

Bicikl sam rasteretio i odvezao se u Debeljaču, u brošuri se spominju jezera, olimpijski bazen.

Izlet do Debeljače

Jezera su namenjena ribolovu, a pored njih je vrlo lep restoran i još lepša bašta. Ono što me je prijatno iznenadilo je i veliki broj gostiju, svih uzrasta i različitih interesovanja. Lep dan, Fish&Chips, malo vožnje uz jezera. Pošao sam i da vidim olimpijski bazen, ali… sutra će mi vlasnik kuće u kojoj sam odseo ponoviti dobro poznatu frazu „kad je uzeo privatnik, sve je propalo…“. Još gore je po tom pitanju u Kovačici. Po raspoloživim informacijama, sportsko-rekreativni centar sa bazenom, terenima i sl. korektno je funkcionisao, a isti čovek kaže „sada više ne radi, spremaju se da ga privatizuju“. Muk.

Kovačica i izlet do Debeljače

Bašta je bila prazna kada sam došao i kada sam fotografisao, ali se vrlo brzo napunila.

Predlog za opuštanje: Kovačica i izlet do Debeljače

Kovačica i izlet do Debeljače je predlog svakome ko ima želju da se bar jedan dan opusti. Ja sam dan iskoristio i da napišem, doradim, sredim i objavim tekstove i fotografije koji se odnose još na junsko putovanje (Rekapitulacija: Bare i ritovi 2020.)

Tamiš (i Begej) 2020. (05.09.2020.)